ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Θεσσαλονίκη: Μαθητές Γυμνασίου προγραμματίζουν ρομπότ που αφηγείται την «Οδύσσεια»

Ημερομηνία:

Κοινοποίηση:

Ένα εκπαιδευτικό ρομπότ που καλείται να αφηγηθεί αποσπάσματα από την «Οδύσσεια» μέσα στη σχολική αίθουσα όπου διδάσκεται το ομηρικό έπος προγραμματίζουν μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων της περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Μετά τη χρήση και εφαρμογή γνώσεων προγραμματισμού και εκπαιδευτικής ρομποτικής, το ρομπότ, με την ονομασία DuckyCode που αναπτύχθηκε από την ομώνυμη spin-off εταιρεία του ΑΠΘ, αναλαμβάνει το ρόλο του αφηγητή.

Το επόμενο βήμα για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι να θυμηθούν πληροφορίες, να δημιουργήσουν τις δικές τους εναλλακτικές ιστορίες και να τις παρουσιάσουν με τη βοήθεια του ρομπότ, οργανώνοντας, παράλληλα, το «ταξίδι» του Οδυσσέα πάνω σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χάρτη, ξεπερνώντας προκλήσεις και εμπόδια.

Η παραπάνω διαδικασία που υλοποιείται με τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο ερευνητικής παρέμβασης του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΑΠΘ), έχει στόχο να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.

Σύμφωνα, άλλωστε, με όσα διαπιστώθηκαν μέχρι στιγμής φαίνεται ότι, μέσω του εκπαιδευτικού ρομπότ οι μαθητές προσεγγίζουν την «Οδύσσεια» με έναν διαδραστικό τρόπο, που συνδυάζει την τεχνολογία με την αφήγηση και τη δημιουργική σκέψη.

Η πρωτοβουλία υλοποιείται πειραματικά στα σχολεία της Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο Μυγδονίας, 4ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, 13ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 2ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου) και διαρκεί από τις 15 Νοεμβρίου 2024 έως τις 10 Απριλίου 2025.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΑΠΘ, η έρευνα, την οποία συντονίζει η υποψήφια διδάκτορας Μαρία Παλιούρα, υπό την επίβλεψη του Αν. Καθηγητή του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ Θεοδόσιου Σαπουνίδη, καταδεικνύει ότι η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία, αυξάνοντας τα κίνητρα, τον ενθουσιασμό, τον ψηφιακό γραμματισμό και τη συνεργατικότητα των μαθητών.

Σημειώνεται ότι το σύστημα DuckyCode αποτελεί μια υβριδική πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού. Αποτελεί την εξέλιξη των συστημάτων CubesCoding και Robotiles, τα οποία έχουν ήδη διακριθεί σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς.

Το DuckyCode περιλαμβάνει δύο υποσυστήματα: το πρώτο επιτρέπει τον προγραμματισμό με μαγνητικές εντολές χωρίς υπολογιστή, ενώ το δεύτερο αξιοποιεί γραφικά περιβάλλοντα μέσω υπολογιστή, κινητού ή ταμπλέτας. Στην παρέμβαση των σχολείων χρησιμοποιήθηκε το δεύτερο υποσύστημα, με τη παράλληλη χρήση υπολογιστών.

ΑΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκύλος κατασπάραξε παιδί 18μηνών στη Ζάκυνθο!

Σοκαρισμένη είναι η κοινωνία της Ζακύνθου με την είδηση του θανάτου ενός παιδιού μόλις δύο ετών από επίθεση...

Η κινεζική DeepSeek παρουσίασε δύο νέα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης

Η κινεζική εταιρία τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) DeepSeek παρουσίασε επίσημα το απόγευμα της 1ης Δεκεμβρίου δύο νέα μοντέλα τεχνητής...

Στον κόμβο του αεροδρομίου «Μακεδονία» επιχειρούν να στήσουν μπλόκο οι αγρότες

Κομβικά σημεία στη βόρεια Ελλάδα, τα οποία παρέμεναν ανοιχτά τις προηγούμενες ημέρες, απέκλεισαν σήμερα αγρότες στο πλαίσιο της...

Θρίλερ στην Αλεξανδρούπολη: Ζευγάρι εντοπίστηκε νεκρό μέσα στο σπίτι του

Νεκροί εντοπίστηκαν στην οικία τους, στην Αλεξανδρούπολη, ένας άνδρας ηλικίας 58 ετών και η σύζυγός του, ηλικίας 55...