ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Νέα έρευνα: Οι φωνητικοί βοηθοί κρατούν ξύπνιο τον οδηγό και συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων

Ημερομηνία:

Κοινοποίηση:

Οδήγηση και υπνηλία είναι γνωστό ότι δεν πάνε μαζί, καθώς η τελευταία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων.

Η υπνηλία κατά την οδήγηση είναι επικίνδυνη, καθώς μειώνει σε μεγάλο βαθμό τα αντανακλαστικά. Σε μακρινά ταξίδια, ιδίως κατά τη διάρκεια της νύχτας και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης ο οδηγός είναι κουρασμένος και χαλαρώνει.

Η κούραση, όμως, δεν είναι καθόλου καλός σύμβουλος και δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο, οδηγοί ειδικά σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ή αργά τη νύχτα, να έχουν αποκοιμηθεί στο τιμόνι.

Σε αυτό το σημείο οι φωνητικοί βοηθοί που υπάρχουν σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα δίνουν μια βοήθεια στον οδηγό κρατώντας τον ξύπνιο.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Applied Ergonomics έδειξε ότι οι φωνητικοί βοηθοί εντός του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο στη μείωση των κινδύνων.

Ερευνητές από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα δοκίμασαν πέντε διαφορετικούς τρόπους χρήσης φωνητικών βοηθών κατά τη διάρκεια προσομοιωμένων νυχτερινών μετακινήσεων. Αυτοί οι τρόποι ήταν να μην κάνουν τίποτα, να ακούν παθητικά, να ακούν με νόημα, να επαναλαμβάνουν φράσεις και να απαντούν σε ερωτήσεις.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ενεργή αλληλεπίδραση, ειδικά η επανάληψη και η απάντηση, ήταν η πιο αποτελεσματική στη διατήρηση της εγρήγορσης των οδηγών. Ήταν δηλαδή σαν να είχαν έναν συνοδηγό.

Μάλιστα οι οδηγοί ανέφεραν ότι αισθάνονταν σημαντικά λιγότερη υπνηλία, είχαν υψηλότερη φυσιολογική διέγερση, η οδήγησή τους ήταν πιο σταθερή στη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας και είχαν καλύτερη προσοχή στον δρόμο όταν συνομιλούσαν με τον φωνητικό βοηθό.

Είναι ενδιαφέρον ότι, ενώ τόσο οι νεότεροι (18-35 ετών) όσο και οι μεσήλικες (36-64 ετών) οδηγοί ωφελήθηκαν και έδειξε ότι η «φωνητική βοήθεια» τους κρατά περισσότερο ξύπνιους κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Μάλιστα η μελέτη διαπίστωσε διαφορές στον τρόπο που αντέδρασαν σε φυσιολογικό επίπεδο, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα συστήματα μπορεί να χρειάζεται να προσαρμοστούν σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.

Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα αντίμετρα που περιλαμβάνουν περισσότερα γνωστικά στάδια, όπως η ακρόαση, η σκέψη και η ανταπόκριση, παρέχουν ισχυρότερη προστασία από την υπνηλία σε σχέση με τις παθητικές δραστηριότητες.

Ουσιαστικά αυτό δείχνει ότι για μια ακόμη φορά η τεχνολογία βοηθάει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και μπαίνει και αυτή στο κάδρο των υπολοίπων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που όλα μαζί συμβάλουν, στο μέτρο του δυνατού, στην ελαχιστοποίηση των τροχαίων δυστυχημάτων.

ΑΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ζάκυνθος: Συγκλονίζει ο θάνατος του 2χρονου από επίθεση πιτ μπουλ

Οι γονείς του 2χρονου παιδιού που έχασε τη ζωή του έπειτα από άγρια επίθεση πίτμπουλ μέσα στο σπίτι...

Τα δημητριακά η πιο μολυσμένη τροφή με «παντοτινά χημικά»! – Τι έδειξε νέα μελέτη

Τα δημητριακά αναδεικνύονται ως η πιο επιβαρυμένη κατηγορία τροφίμων με «παντοτινά χημικά», σύμφωνα με νέα ευρωπαϊκή μελέτη που εντόπισε υψηλές...

Μοσχαράκι κοκκινιστό με πουρέ πατάτας

Υλικά Για το μοσχαράκι 1 κιλό μοσχάρι (ελιά ή σπάλα) κομμένο σε κύβους 2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα 2 καρότα σε...

Ο Ρ.Τ.Ερντογάν προέτρεψε τον Ν.Μαδούρο να συνεχίσει τον διάλογο με τις ΗΠΑ

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρότρυνε χθες Σάββατο, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάλεξής τους, τον ομόλογό...